Forum Dark Side of the MooN Strona Główna Dark Side of the MooN
Znajdujesz się na terenie Sojuszu DSM!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

łapanie na falandze niewidocznych flot

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:40, 12 Lut 2006    Temat postu: łapanie na falandze niewidocznych flot

OK.To ja sobie pozwolę napisać rozważania na temat łapania floty z misją stacjonuj:

1.Łapanie(zakładam że łapiący ma falangę)

Jak wiadomo gracze bez księżyca wysyłają swoją flotę z kolonii na kolonię z misją stacjonuj.Upolowanie takiej floty jest możliwe w dwóch przypadkach:
a) kiedy flota przylatuje na planetę docelową.Wystarczy zaspanie, nie sprawdzenie ataku i z pomocą falangi flota jest upolowana.
b)ciekawszy przypadek - łapanie floty zawróconej z misją stacjonuj.
skupię się na przypadku b) jako ,że ciekawszy. Dane jakie są potrzebne do złapania zawróconej floty z misji stacjonuj to:
-jej prędkość
-czas kiedy została zawrócona
Po kolei:
prędkość floty łatwo wyliczyć dysponująć danymi:
- z raportu szpiegowskiego : poziomy napędu spalinowego,impulsowego i nadprzestrzennego.
- czas w jakim flota się przemieszcza z planety źródłowej do docelowej.

Przykład praktyczny wyliczenia czasu:
Ze skanu Gracza A wiemy ze posiada on:
napęd spalinowy na poziomie 11
napęd nadprzestrzenny na poziomie 8
napęd nadprzestrzenny na poziomie 8

Robi fs z misją stacjonuj z planety 1:1:4 na planetę 1:1:12. Na falandze widzimy że dotrze na planetę docelową o godzinie 7:39:08 .Różnica między czasami osiągnięcia planety przez flotę i powrotu floty wynosi też 7:39:08( czyli ->7:39:08 - 7:39:08=0:00:00 - to jest czas startu z planety) i że jego flota składa się z 3000 ow i 1 recyklera. Prędkość floty jak wiadomo będzie równa prędkośći recyklera.
Znając czas (7h39m08s) i odległość(10 planet) oraz poziom napędu spalinowego (11) w speedsimie widzimy że musiał wystartować z prędkością ustawioną na poziomie 20%.Te dane zapamiętajmy.

Ok.Gracz B chce upolować za pomocą swojej falangi gracza A.
Pierwsza próba - wysyła flotę na na 1:1:12 która przybya 3 sekundy po graczu A. Może się uda go skasować jak zaśpi.Niestety Gracz A loguję się o godzinie 7:20 i jest pewne że zawróci flotę.W tym momencie zaczyna się najciekawsza opcja.Co wybrany odcinek czasu, od 5 do 10sekund ,skanujemy go falangą.Powtarzymy tę operację tak długo,aż na kolejnej skanie gali okaże się że jego flota znikneła. Aha! Mamy ptaszka - kolega zawrócil swoją flotę i mysli,że może śmiać się w twarz agresorowi.Nic bardziej błędnego.

Zakładam ,że zegar kompa jest zsynchronizowany z czasem ogame.Jeśli nie, do otrzymanego wyniku trzeba dodać różnicę czasów.
Niestety do następnej operacji wymagana jest precyzja.Od niej zależy czas jaki zostanie ofierze na ucieczkę.Konkretnie idzię o jak najbardziej zgodne z ustalonym przedziałem czasu skanowanie falangą
Po kolei:
Na skanie falangą o godzinie 7:29:00 floty gracza A już nie ma. Na skanie z godziny 7:28:55. Czyli flota została zawrócona pomięczy tymi czasami.Policzmy o której przybędzie na planetę 1:1:4. Czas lotu do czasu zawrócenia floty wyniósł 7h29m00s flota powróci więc +7h29m00s=14:58:00 w wypadku kiedy kolega zawróci o 7:28:55 czas powrotu będzie wynosił 14:57:50.

W ten sposób mamy czas o której przybędzie flota z powrotem na planetę 1:1:4. Kwestię zostawienia 3 -5 sekund na ucieczkę zostawiam do indywidualnych rozważań .

2.Teraz druga sprawa. Co ma zrobić ofiara podobnych praktyk? Przede wszystkich wyliczyć bezpieczny margines fs.

a) obie planety - ta z której startujemy i na którą wysyłamy flotę są w zasięgu falangi wroga.
Jak to zrobić? Proste - najdłuższy czas na jaki flota może zostać wysłana jest równy dwukrotnemu czasowi lotu floty potencjalnego agresora. Niejasne? Dam na przykładzie.

Wiemy ,że gracz B leci do nas ze swojego układu 1,5h. Maksymalny czas bezpiecznego fs z misją stacjonuj wynosi 3h. Dlaczego? Dlatego ,że gracz B musi dolecieć flotą na miejsce planety stacjonuj i z niej wrócić i ponownie wylecieć. Zakładam ,że nie będziemy obecni na koncie kiedy wysyła flotę.

b)znacznie łatwiejszy przypadek - kiedy tylko planeta docelowa jest w zasięgu falangi.Teoretycznie wróg może skorzystać z cudzej falangi - by obliczyć o której flota wystartowała. Swoją falangę może wykorzystać do synchronizacji i wyliczenia czasu powrotu flotu.W tym wypadku czas bezpiecznego fs jest równy 2* czas lotu wrogiej floty do planety docelowej(1:1:12 w poprzednim przykładzie) + czas lotu do planety źródłowej.

WAŻNE:we wszystkich tych wypadkach,jak w każdej misji typu stacjonuj,zalecane jest bycie na koncie kilka minut przed przylotem .Inaczej agresor może sobie darować złożone wyliczenia, i po prostu przylecieć na planetę docelową.


Ostatni przypadek: Wysyłanie fs na stacjonuj i celowe zawrócenie floty o określonej porze.Od poprzednich różni się tym,że celem fs jest zawrócenie o określonej porze, flota z założenia ma nigdy nie dolecieć do planety docelowej.Po prostu po połowie czasu jaki jest przeznaczony na fs logujemy się i zawracamy flotę.Jedynym sposobem w jaki można przechwycić taką flotę jest uważne obserwowanie planety źródłowej i skanowanie jej w przypuszczalnym okresie kiedy nastąpi zawrócenie.Nikt nie siedzi 8h skanując co 10 sekund planetę. przy kosztach rzędu 1,8m deuter na godzinę skanowania, szybko przestaje być to opłacalne.
Jeśli wysyłasz taki fs - nie rób tego w ten sposób że wysyłasz,wylogowujesz się,logujesz 4h później na 1 minutę i zawracasz flotę. Takie coś może zgubić - wystarczy ,że agresor będzie obserwował twoją planetę docelową czekając na pojawienie się "*".Wtedy zaczyna skanowanie falangą i już po minucie może znać czas przybycie floty.Czyli:
-loguj się nieregularnie by zawrócić flotę
-jeśli to możliwe loguj się na więcej niż kilka sekund - lub zostaw otwartą sesję,lub poproś o skanowanie sondami kogoś w nocy - wszystko żeby zdezorientowąć agresera co do czasu kiedy zawracasz flotę.



Jak widać,przy dostatecznie zdeterminowanym agresorze,uniknięcie jego floty jest kwestią bardziej przypadku niż umiejętności.

TEKST NIE JEST MOJ TO kOPJA Z OGULNEGO FORUM , MOZE KTOS NIE WIDZIAŁ

ps . nie mam moona to teraz tylko czekac jak flote rozpierdolą Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dexters
Gość






PostWysłany: Nie 22:07, 12 Lut 2006    Temat postu:

No dobra a jak to jest z łapaniem floty która leci z moona na pz? blajo napisał że udało mu sie wyliczyć czas takiego fs z bardzo dużą dokładnością, może to ktoś wytłumaczyć bo to dla mnie niezrozumiałeVery Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:32, 12 Lut 2006    Temat postu:

fajny łoś
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dexters
Gość






PostWysłany: Nie 22:44, 12 Lut 2006    Temat postu:

.... ja czy awatar? Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin