Forum Dark Side of the MooN Strona Główna Dark Side of the MooN
Znajdujesz się na terenie Sojuszu DSM!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak budować obrone
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 22:20, 01 Wrz 2005    Temat postu:

A kiedy był ten atak. Słyszałem że obecna wersja ogame ma buga. Podobno teraz przy ataku rakietami nie dodawany jest lev bojowej do rakiet.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ssumm
Gość






PostWysłany: Czw 22:27, 01 Wrz 2005    Temat postu:

O ile pamiętam, atak nastąpił 22 sierpnia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mad_Drow
Gość






PostWysłany: Pią 6:09, 02 Wrz 2005    Temat postu:

Esek napisał:
No nie wim. Ja np. nie niszcze dla zasady bunkrów. Jeżeli do gościa nic nie mam (i zarobić też nie moge) to zostawiam w spokoju. A co do rakiet? No to wybudujcie w pieciu kolonie, niech kazdy zrobi po 20 rakiet, a jak kazdy bedzie juz preawie gotowy to zobaczycie jak miło wywaliliście 1,2M metalu 250k kryształu i 1M deuteru. Wystarczy pare rakiet i wasze rakiety idą w proch. Z tydzień, może dwa tygodnie temu zasadziło się paru gości na bunkier jednego z członków sojuszu RP. Paroma rakietami zniszczył im cały mizernie planowany atak rakietowy. Po paru dniach próbowali powtórzyć, ale znów sytuacja się powtórzyła Smile

Jeszcze jedna sprawa. Wystarczy że ma się wmiare poprawne relacje z sąsiadami a na 90% nikt z przyjezdnych (kolonie wypadowe) nie będzie sobie zawracał głowy atakami rakietowymi. Jeżeli nie ma aktualnie wojny, to taki gość będzie szukał tylko łatwych celów bo przyleciał zarobić. Najgroźniejsze są właśnie te floty które przylatują. W ogame jest jedna zasada. Gra się aby zarobić, a jak ktoś grażeby tylko coś zdemolować, to niedługo skończy gre bo nie będzie się rozwijał.

Mad_Drow. Powiedz mi jaki był sens ataku tymi 30 rakietami? Jeżeli tylko sórówka to przepłaciliście, bo rakiety was więcej wyniosły.


No oprócz tego że był bunkrem miał 500k Metalu, 500k Deuteru i 300k Kryształu^^
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mad_Drow
Gość






PostWysłany: Pią 6:13, 02 Wrz 2005    Temat postu:

Esek napisał:
Prawda jest tak że nie ma obrony której nie da się zniszczyć. Wszystko zależy od tego jaką ma się flote i po co ma być obrona. Wczoraj poleciałem do gościa z 34 OW i 120 gausami (grubo ponad 1000 mięsa w postaci WR i LDLow)... jak posłałem 1600 OW to się opłaciło. Po co zatem obrona? Głównie żeby odstraszyć sąsiadó. Przyjezdni nie będą siekać międzyplanetarnymi. Trzeba dać sąsiadom do zrozumienia, że kombinowanie z rakietami nie wyjdzie im na dobre. Nie każdy ma oczywiście na tyle dużą flote aby użyć jej jako argumentu, ale zawsze można postraszyć znajomym Smile

Inną sprawą jest flota na koloniach. Jeżeli ktoś je skubie to wystarczy postawić pare gausów + w ostateczności 1 plazme. Nikt nie będzie atakował koloni 50 OW, jeżeli nie bęedziemy tam za dużo surówki trzymać (max 200-300k). Gausy nie poradzą sobie z OW w dużej ilości ale rozwalą bez problemu DT. Sam nie atakuje takich farm bo czasami szkoda mi tych paru DT, które trzeba odbudowywać. Oczywiście innym sposobem na zniechęcenie natrętów jest regularne czyszcenie koloni, ale wiadomo że to zajmuje sloty.

Duża ilość mięsa i Gausów to nie wszystko. Zawsze znajdzie się ktoś kto to przeskoczy z minimalnymi stratmi. Kilka plazm to podstawa. Dlaczego? Plazmy można przeskaczyć wysyłając LMy (jeżeli jest mało mięsa), ale jak znowu jest dużo LMow to LDL je powybijają. Pozatym mając plazmy nie musimy prosić o zawrócenie ataku. Plazma zawsze robi straty i tyle.

Tak naprawdę, jedynym zagrożeniem dla obrony plazmami są już tylko rakiety. Nikt nie będzie dla przyjemności orał bunkra 2 czy 3 raz jeżeli są tam plazmy. Zostawi go w spokoju jak nas zezłomuje lub nie uda mu się pare razy nas upolować. Na rakiety są dobr przeciwrakiety, ale... no właśnie. Jest jeden haczyk. Mamy coraz większą flote i coraz większą obrone, a rakiet tyle samo. Coraz bardziej opłaca się przeciwnikowi zużyć te 40 rakiet (przeciwrakiety) i walnąc nas resztą. Większa flota do złomowania to większy zysk, więc i koszty można ponieść większe. Jest również inna sprawa. Większa flota do złomowania to też większy przeciwnik, a mając kilkaset OW, nie stać nas nawet na kolene 50 recyklerów, bo cały deuter przepalamy. Ja już nie będe się bawił w rakiety, bo wole ten deuter wylatać, lub przeznaczyć na recyklery i krążowniki. Nikt z czołówki nie ma nadmiaru deuteru. Wszyscy walczą o niego bardziej niż o metal i kryształ (bo on idzie głównie ze złomowań). Kupują częst za ciężką "kase". Kup 400k deuteru (40 rakiet) za 1,2M metalu a potem lekką ręką to sobie wyrzuć w obrone jakiegoś gośćia. Mnie by szlak trafił.

Podsumowując. Jeżeli chce się aby obrona została ninaruszona trzeba kontrolować zagrożenie. Nie orać zabardzo sąsiadów i patrzyć czy np. nie pojawiło się kilka nowych koloni naszych wrogów (np. z rose). Pamiętajmy że nasza 1 międzyplanetarna może zniszyć 8 rakiet międzyplanetarnych przeciwnika.



a ja widziałem gostka z 14 Plazmami bez mięska i przeciwrakiet .... a miał sporą ilość surówki i floty na orbicie Very Happy spora znaczy będzie z 5/7 na księzyc
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:55, 02 Wrz 2005    Temat postu:

Jak ktos nie buduje przeciwrakiet to sam sie prosi o atak miedzyplanetarnymi. Nawet 10 przeciwrakiet to zbyt mało aby odstraszyc.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
balandyn
Gość






PostWysłany: Wto 10:33, 13 Gru 2005    Temat postu:

Ponieważ ostatnio mam coraz mniej regularny dostęp do netu a mimo to nie odechciało mi się grać postanowiłem się zabunkrować. Dowiedziałem się już że muszę postawić na plazmy, mięcho w postaci LDL i WR i przeciwrakiety ale mam jeszcze pytanie co do kolejności. Najpierw 10 plazm póżniej mięcho czy może odwrotnie? Przeciwrakietki juz się budują ale nie mam jakoś koncepcji jak zacząć poważne inwestycje. Wydobywam koło 3000k surówki na dobę więc mam co inwestować a floty szkoda by było bo czasem poprostu nie mam jak zrobić FSa.
Bardzo proszę o pomoc bardziej doświadczonych graczy/bunkrowników Wink .
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:06, 13 Gru 2005    Temat postu:

Moje doświadczenia co do budowy obrony zmieniły się w miarę gry. No coź. Człowiek uczy się całe życie. Obecnie najlepszym pomysłem na obrone, jest... bunkier na moonie, no ale nie każdy ma taką możliwość. Jeśli ktoś ma to proponowałbym rozwój właśnie tam, z powodu braku możliwości zniszczenia takie obrony przez rakiety. Jak to stawiać. jest kilka koncepcji. jeśli mamy nowy moon (musi mieć minimum 20 pól, ale lepszy większy) to stawiamy tak jak zwykle, czyli najpierw SK i 2x fabryke robotów. Łatwo wyliczyć że potrzba na księżycu SK na poziomie 5 - daje 10 pól =8 lev stoczni (no bo obrona bez plazm to nie obrona)+ 2 FR. Jeśli chcemy dodatkowo mieć tam falange to na np. 4 lev potrzeba dodtakowo 2 SK. Ważne, że budujemy najpierw te budynki, które nam najwięcej zajmują czasu, bo potem trzeba będzie niszczyć FR, które są dość drogie. Dla bogatych, można poświęcić 1 pole, które przeznaczymy na fabryke nanitów (budujemy 5 lev SK, potem nanity i niszczymy odpowiednią liczbe FR)

A teraz sama obrona. Same plazmy są bezbronne jak ktoś nas zaleje myśliwcami. Należy się zabezpieczyć przed tą ewentualnością. Można do tego wykorzystać mięso, ale przy obecnych flotach latających po uni dopiero 10k mięsa gwarantuje nam jakieś względne bezpieczeństwo. Jest pewniejszy sposób na myśliwce - CDL. Działają tak jak plazmy na OW. Mniej więcej 1 LM na 1 strzał. A teraz małe przypomnieni co do czego służy.

Podstwa:
Plazmy - niszczą ow
CDL - niszczą LM

mięso - nic nie robi - przedłuża bitwę o ileśtam rund (czas działa na naszą korzyść) - p[rzy dużej ilości zaczynają kosić obce LMy, ale "dużo" to względne pojęcie i zależy od tego iole LM nas atakuje:
WR, LDL

Reszta:
gauss - opłaca się je stawiać na moonie, aby walczyły z GSami, lub w naszej obronie, żeby ktoś nam nie zjechał obrony GSami bez własnych strat. W prawdziwej walce prze flotach ponad 1000 Ow, prawie nic nie robią, bo szansa, że 2x trafią (tyle chyba potrzebują do zniszczenia ow) jest raczej nikła... raczej uzupełnienie obrony niż coś co warto produkować masowo.
Jon - zatrzymuje doskonale LMy, ale w praktyce jest wyrzynany przez ow - nikt nie atakuje samymi LMami. Można by próbować tworzyć jakieś egzotyczne mieszanki typu same plazmy+ CDL + jony (dużo jonów), ale to raczej dla ekscentrycznych milionerów.


Proporcje:
Plazmy łączymy z CDLami, bo mają ze sobą ściśle współpracować. Moje aktualne proporcje to.. i tu problem, bo wszystko zależy od wielkości obrony. Aktualnie na 1 plazme buduje 10 CDL, czyli przy 50 plazmach powinno być 500 CDL, ale proporcje te biore raczej z braku surowca niż z symulacji. Symulacje raczej wykazują, że lepiej stawiać 15 CDL na 1 plazme, chyba że ma się dużo (około 10k) mięsa bo wtredy mięso przejmie zadanie dobicia kilku LM. Co do WR i LDL, buduje po równo, często z przewagą LDL, ale nie większą niż 2:1. Bombowcó mało kto używa, ale krążowniki i niszczyciele są dość często spotykane, a one mają szybkie działa kr na WR, niszcz. na LDL. Przy 5k LDL nie odczujemy 100 niszczycieli, ale przy mniejsze ilości waro mieć w zapasie trochę WR i vice versa. Moja przykałdowa obrona:

2500 WR
2500 LDL
1000 CDL
100 plazm

(jeśli jest to moon, lub sąsiad ma GSa to dodajemy 200 gauss)

aaa... z gausow można zupełnie zrezygnować, jeśli stacjonuje w bunkrze flota. Każdy ow jest ciut lepszy od gausa. jak widać obrona ta jest troszkę dziwna, bo jest w niej stosunkowo mało mięsa, ale się sprawdza. Okazuje się że przy zmasowanym ataku LM, lepiej bęzie działać 1000 CDL niż 4000 LDL. no ale teraz wszystko zależy od floty. jesli mamy bronić floty, a nie samego bunkra to znów wracamy do punktu wyjścia gdzie to właśnie mięso wygrywa bitwę. Wniosek Obrona zależy do tego czego ma bronić. Może trochę zamieszałem, ale taka jest prawda. jeśli będzie to 100 nisczycieli, to mięso ich nie obroni, ale 1000 OW można bronić bez plazm... Najlepiej zatem siąść przy speedsimie i zrobić kilka symulacji z LMami, bombowcami, krążkami itp.

A teraz coś na osłodzenie. Obrona na kolonie z surówką (wariant dość dobrze działający)
250 WR (WAŻNIEJSZE OD LDL!!!)
250 LDL
100 CDL
10 gauss (tu są przydatne)
10 plazm

30-40 przeciwrakiet

Takiej obrony nie opłaca się walnąć ani flotą (dla surówki) aniu rakietami, bo za mała.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybek007
Gość






PostWysłany: Wto 13:29, 13 Gru 2005    Temat postu:

ciekawe kto ma najwiekszy bunkier na tej uni????? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
balandyn
Gość






PostWysłany: Wto 13:41, 13 Gru 2005    Temat postu:

esek - dzięki bardzo to najdłuższa i najbardziej wyczerpująca odpowiedź jaką dostałem na jakimkolwiek forum Smile . moja obrona ma chronić z 600-700 LT i surówkę której nie wykorzystam/będę zbierał na coś większego (powiedzmy koło 3 do 5 milionów). myślę, że podany przez ciebie przykład będzie w tym wypadku niezły z tym że planuję coś o drobinkę większego Wink ale w podobnych proporcjach.

grzybek007 - daj mi chwile Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:53, 13 Gru 2005    Temat postu:

Mój sąsiad ma coś koło 23k WR i z 1500 LDL, ale plazm mało.

Co do bunkra. ma tą wade że zawsze ktoś go może sieknąć rakietkami, dlatego przeznaczam swój moonik na bunkier, zresztą do niczego innego się nie nadaje. W okolicy 25 układów (moon ma tylko 16 pól) jest może z 5 graczy, więc szkoda nawet sórówki na falange. Bunkierek sobie zrobie, bo stocznie są relatwywnie tanie i gdyby się okazało, że jednak falanga mi się przyda to poprostu stocznie wyburze.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin