Forum Dark Side of the MooN Strona Główna Dark Side of the MooN
Znajdujesz się na terenie Sojuszu DSM!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

%-predkosci a spalnie deuteru a wielkosc floty i jej podział

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:23, 30 Gru 2005    Temat postu: %-predkosci a spalnie deuteru a wielkosc floty i jej podział

mam w porownaniu z wami flotke malutenka ale dzis wylatuje na łowy i troche mam watpliwosci
cała flota aby doleciec w punkt x musi leciec na 40% tak mi wychodzi zgranie z czasem
ale same OW + K + LM mogły by lecieć na 10 - 20 %
przy moich skromnych 500 OW to juz zaczyna byc widoczna róznica na odległosci ,lot bedzie trwał z 14 H

jak to jest podzielic flote i oszczedzać --czy moze Ogame samo przelicza że niby jest 40 % ale OWy robią za 20 %

a moze to ja wymyslam ????????
ale 30 % roznica na np 1000 OW przy przelocie na 2 koniec galaktyki to chyba jest i to spora

oswieci mnie ktoś ????????????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falmar
Imperial Emeryt
<font color=#FF0099><b>Imperial Emeryt



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:18, 30 Gru 2005    Temat postu:

nie ma zadnej różnicy czy bedziesz dzielił flote czy nie, i tak spali tyle samo deuteru, jezeli czas i odległość bedą takie same

flota leci z predkoscia zawsze najwolniejszego statku i do takiej predkosci jest przeliczane zuzycie paliwa

pamietaj tez o tym ze jezeli lecisz na 'stacjonuj' np 1 galaktyke i pokazuje tobie zuzycie deuteru np 500k, to po wyladowaniu na planecie docelowej 250k bedziesz mial (pomimo ze na start potrzebujesz 500k to w jedna strone zuzyjesz 250, a 250 zostanie

przy przelocie flotyz galaktyki na galaktyke, najbardziej jest ekonomiczny lot z recyklerami, tak aby trwal ok 24h

mozesz lecic samymi LM i OW szybciej, tylko potrzebujesz aby z nimi lecialy np. MT bo wtedy masz miejsce na zabranie paliwa( np same LM nie przeleca ci 2 galaktyk na 100% ale z MT wtym samym czasie jusz polecą )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:36, 30 Gru 2005    Temat postu:

Tak. Ogame samo przelicza i jak np. puścisz MT razem z OW na 60% to przeliczy tak, że te OW polecą np. na 30%. Co do oszczędności. Opłaca się posyłać nawet zwykłe, nocne ataki gdzie jest kilkadziesiąt OW na 70-90%. Rożnica w czasie to pare minut, a już w paliwie się zauważa. Jeśli OW lecą z DT to są automatycznie zwalniane i nei ma co kombinować. Inna sprawa, że to działa odwrotnie przy skrajnie niskich prędkościach. Różnica w czasie przelotu jest między 10% a 20% powiedzmy jak 15h i 30h 9dokładnie 2x dłużej), a w paliwie żadna. Wniosek. Nawet w czasie przebazowanie nie opłaca się lecieć na 10%. To 10% to niech twórcy ogame wsadzą sobie głębok, bo chyba jakiś debil siedział nad tymi wzorami.

Dla niezainteresowanych praktycznością wypowiedzi - nie czytać dalej, moje prywatne rozważania na temat ograniczenia albo mojego, albo twórców ogame.

Ja zawsze wyobrażałem sobie, że w przestrzeni lata się tak, że maxymalnie co można otrzymać -najszybszy czas przelotu - to połowe drogi przyspieszasz, a połowe chamujesz. Pomijam takie szczegóły jak to, że napęd nadprzestrzenny jest tylko ciut lepszy od spalinowegi, ale to jeszcze zrozumie - gra musi być grywalna, ale lot na 10% i 20% to ja sobie wyobrażam, że dla oszczędności na początku przyspieszamy, potem lecimy siłą rozpędu - ruch jednostajny i zapewne prostoliniowy, a potem tyle samo hamujemy. Różnica jest tylko w tym, że w jednym z przypadków przyspieszamy 2x dłuzej = zużywamy 2x więcej paliwa. Różnica czasu okazuje się nieliniowo zależna, ale paliwo jest właśnie wprost proporcjonalne do tych %. Wynika, że na 10% powinno się spalić 1/10 paliwa, a czas nie będzie liniowo zależny od %. no a oni zrobili taką szopkę. Skąd tylko to wzieli?

A tak jako ciekawostka. Nie wiem od jakiej funkcji zależy czas przelotu,ale czym nizej tym bardziej się to opłaca. zakładając ze lot wygląda jak wyżej opisano to Vsr20% / Vsr10% ~= 1,9, a nie 2 tak jak to przedstawiono w ogame, czyli czas jest tu wprost proporcjonalny do prędkoci średniej. Wynika z tego, że mimo władowania 2x więcej energii nie uzyskujemy dwukrotnego skrucenia lotu (podróż bdzie ciut dłuższa). Ta zależność jest przekazywana oczywiście na wyższe %.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dark Side of the MooN Strona Główna -> Archiwalne posty forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin